Subalansuotas ir greitas maistas

Subalansuotas ir greitas maistas

Take Five – Skanu, išvaizdu ir greita

Ar patikėtumėte išgirdę, jog sveikas patiekalas gali atrodyti išvaizdžiai, būti skanus ir greitai paruošiamas? Jeigu sunku įsivaizduoti, greitai šią kombinaciją bus galima išbandyti ir Lietuvoje. Birželio mėnesį Kaune atsidaro sveiko maisto restoranas Take Five, kuris įsikurs kauniečių ir miesto svečių mėgstamoje - vietoje prie Kauno pilies. Atvykę į šią vietą nenustebkite pamatę, kad reikės naudotis savitarna, įsidėti norimą patiekalą į krepšelį, įsipilti kavos ir sumokėti. Tikriausiai pirma mintis kuri kilo: nejaugi ir ši įmonė naudos plastiką, kuomet tik ir kalbama apie jo žalą planetai ir įmonės, bei valstybės jo atsisako. Naudos, tačiau kitokį, per kelis mėnesius suyrantį plastiką, pagamintą iš augalų. Irdama ši medžiaga nekenkia planetai. Didžioji dalis maisto produktų patiekalų gamyboje bus ekologiški, nes jie turi mažesnį kiekį nitratų. Restorano patalpose vyks įvairūs renginiai, paskaitos, maisto gaminimo dirbtuvės. 

Take Five – skirk 5 minutes sau ir Tavo kūnas Tau padėkos!

„Valgyk vaisius ir nesirgsi“, „venk greito maisto ir būsi sveikas“, „valgyk vietines daržoves, nes jos labiausiai tinka mūsų organizmui“... 
Tikriausiai tokių ir panašių patarimų kaip valgyti išgirstate kasdien, nesvarbu ar tai būtų su antsvoriu kovojantis jūsų kolega, ar diabetu sergantis dėdė. Informacijos amžiuje šia tema nori pasisakyti dauguma, nors dažniausiai būna perskaitę vieną straipsnį ir patys tų žinių praktiškai netaiko. Tačiau, nepaisant to, jog visi žino ką ir kaip reikia valgyti bei kokių sveikos mitybos įpročių laikytis, žmonių sveikatos būklė, deja, negerėja, o net priešingai - ligos jaunėja, o lėtiniai susirgimai senatvėje jau įprasti. Ar žinote, kad viso to būtų galima išvengti arba bent jau sumažinti sergamumo rodiklius?

Juk nesunku yra suvalgyti obuolį, nors daugeliui lengviau suvalgyti šokoladuką - juk jo ir plauti nereikia! Tiesa yra tokia, jog šiais laikais informacijos ir metodų kaip sveikai maitintis yra begalės. Tačiau mes, žmonės, deja, nesame mašinos ir nesivadovaujame praktiškai sukaupta informacija. Mūsų įpročius ar vienadienius nukrypimus į šoną sąlygoja daug veiksnių: emocijos, nuotaika, aplinkos įtaka, patogumas, skonis. Tačiau kodėl į savo automobilius pilame geriausią kurą? Kodėl mums reikia naujausio telefono, nors puikiai tarnautų ir senesnė versija? Ar tuo silpnumo momentu, kuomet vakare valgome ledus, pamirštame, kad mūsų organizmas mieliau gautų mineralų ir vitaminų iš salotų, negu cukraus dozę ir tuščias kalorijas, kurios virs riebalais ant kūno?

Apie kraštutinumus tikrai nekalbėsime, nes perdėta sveika mityba taip pat nėra sveika psichologiškai, ir tai gali sukelti kitas sveikatos problemas. Norime pakalbėti apie subalansuotą mitybą kurios 90 procentų būtų sveikas maistas ir 10 procentų nukrypimai, kurie tikrai nesudarytų didelių bėdų. Ar kada teko paanalizuoti savo mitybos įpročius ir pagalvoti, dėl ko maitinamasi būtent taip. Pripažinkime sau, juk visi mes norime būti sveiki, energingi, gyventi ilgai ir laimingai. Naujausi moksliniai tyrimai rodo, jog gyvensena lemia net 80 procentų sveikatos būklės. Dar įtakos turi genetika ir aplinkos veiksniai. Ar jūs galite suvokti, koks tai didelis skaičius? Sveika gyvensena, kurios esminis komponentas yra mityba, nėra kažkokia panacėja. Viskas grindžiama moksliniais tyrimais.  Tai kodėl, net ir žinant šią informacija, mums rečiau kyla noras suvalgyti vaisių vietoje bandelės? Čia jau klausimas, kurio nagrinėjimui reikėtų atskiros knygos. Maistas tapo socialiniu reiškiniu, malonumo šaltiniu, emocijų malšinimo priemone. Progą leisti sau skaniai ir dažniausiai nesveikai pavalgyti galime rasti labai lengvai. Tai gali būti vardadienis, penktadienis,savaitgalis, gimtadienis (na gerai - jis kartą metuose, tą dieną galite sau leisti pasmaližiauti)...

O kokios priežastys dažniausiai trukdo sveikai maitintis? Brangu, nėra laiko, neskanu, šeimos įpročiai, reikia planuoti ir pan. Iš tikro nereikia tiek daug priežasčių, jog ko nors nedaryti, užtenka tik vienos, ir ji puikiai veikia. Mes, žmonės, esame tokie unikalūs, jog tikrai kažko nenorėdami rasime begales priežasčių nedaryti. Tačiau teisingas ir priešingas teiginys: jeigu ko trokštame, galime tai lengvai pasiekti. Norint pakeisti įpročius, pirmiausiai reikėtų rasti vidinį stimulą ir užduoti sau klausimą: „kodėl man to reikia?“ Ar noriu numesti, ar priaugti svorio, ar noriu gyventi ilgai ir matyti, kaip auga mano anūkai, ar noriu išlikti žvalaus proto senatvėje, ar noriu nestovėti eilėse poliklinikose, ar noriu būti pavyzdys savo vaikams? Kiekvieno motyvas gali skirtis, - raskite tą, kuris artimiausias jūsų širdžiai. Suradę tikslą, dėl ko norite keistis, turite peržvelgti savo įpročius ir pamažu pradėti juos keisti. Pradžia gali būti tokia, jog pradėsite sveikiau gaminti, neprisivalgysite prieš pat miegą, pradėsite neštis pietus į darbą, kasdien nebevalgysite greito maisto. Sunku patarti konkrečiai nežinant situacijos, tačiau manau, jog patys puikiai žinote. kokias klaidas darote ir kaip jas galėtumėte pakeisti.

0 comments

Write a comment